Om os

Vi er et stort Dyrehospital beliggende lidt nord for Randers med tre dyrlæger og fire veterinærsygeplejersker.

Bred ekspertise

Vi arbejder i det daglige med hunde, katte, smådyr, fugle og krybdyr, og har også en udkørende dyrlæge, der kan være behjælpelig med ting der kan klares i hjemmet.

Hvidsten Dyrehospital vægter kvalitet i behandlingen. Dette giver dyreejeren, og dermed kæledyret, en meget høj sikkerhed for, at der bliver taget bedst muligt hånd om alle aspekter i behandlingen.

Vi er tidligere tilsynførende dyrlæger for Randers Regnskov.

Dette giver os en bred viden og praktisk erfaring indenfor eksotiske kæledyr.

Moderne udstyr

Vores dyrehospital har et veludstyret laboratorie til in-house test, digital røntgen, ultralydsscanner og meget andet udstyr der gør at vi blandt andet kan tilbyde:

• Medicinsk behandling
  • Kirurgisk behandling
  • Røntgendiagnostik, inklusive tandrøntgen.
  • Ultralydsundersøgelse
  • Hjertediagnostik (EKG)
  • Akupunktur
  • Tandbehandling
  • Laboratoriediagnostik
  • Sundhedsrådgivning

Tryghed under bedøvelse

At have ens kæledyr bedøvet og måske endda opereret kan frembringe mange bekymringer og utryghed.

Hos os kan du være sikker på, at dit kæledyr bliver taget hånd om af en erfaren veterinærsygeplejerske om morgenen eller efter aftale.

Inden bedøvelsen lytter vores dyrlæge grundigt til dit kæledyr og vurderer, om det er klar til proceduren. Nogle gange vil der blive taget en blodprøve for at få yderligere indsigt i kæledyrets helbredstilstand, især hvis det er ældre, svækket eller lider af kronisk sygdom.

Selvom der altid er en risiko ved bedøvelse, sørger vi for grundig overvågning under hele forløbet. En veterinærsygeplejerske overvåger konstant dyrets tilstand, mens dyrlægen udfører indgrebet. Vi benytter specialudstyr til løbende måling af vitale parametre som blodtryk, puls og hjerterytme.

Inden bedøvelsen påbegyndes, vil dit kæledyr altid få lagt et venekateter ("drop"), hvilket sikrer hurtig adgang til blodåren til væskebehandling og smertelindring.

Efter indgrebet vil dit kæledyr fortsat være under opsyn, indtil det er tilstrækkeligt vågent og friskt til at vende hjem. Vi følger op med dig i dagene efter for at sikre, at dit kæledyr kom godt igennem både bedøvelse og behandling.

Vi vægter efteruddannelse højt hos Hvidsten Dyrehospital og sender regelmæssigt vores personale på kurser, herunder inden for bedøvelse, for at sikre dig og dit kæledyr den bedst mulige behandling.

Vagtsamarbejde

Udenfor vores normale åbningstid indgår vi i vagtsamarbejde med områdets øvrige dyrehospitaler og klinikker. Vagten træffes i tidsrummet 17-08 på hverdage og hele døgnet i weekender og på helligdage.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til vores ydelser, priser eller andet, står vi altid til rådighed. Vi foretrækker personlig kontakt via telefon, men vi kan også kontaktes på mail.

Netdyredoktors nyhedsbrev Vi er en del af VetFamily, som står bag Netdyredoktor. Få nyheder om kæledyrs sundhed, symptomer og behandling.

Du modtager faglig information, tips og tricks og gode tilbud 2-4 gange om måneden. Nye abonnenter får en rabatkode på 10% til webshoppen.